Цікаві ігри для розвитку мови.

anita 26.11.2016 Комментариев нет 1895 все, игры, корисне, полезные советы, развлечения, чи знали ви?,
Буває так, що дитина, яка пішла до школи, знаючи всі літери та вміючи непогано читати, зовсім не встигає за однокласниками. Доволі часто причина цієї неприємності складається в обмеженому словниковому запасі.

Як відомо, словниковий запас дитини в основному формується до 6-7 років, він може бути як активним, так і пасивним. Пасивний словниковий запас налічує слова, значення яких добре знайоме дитині, але якими вона не користується у повсякденному житті. А от з активного словникового запасу і складається, власне, лексикон –  і саме він найчастіше впливає на змогу дитини досягти успіху у початкових класах, адже активний багатий словниковий запас свідчить про рівень інтелектуального розвитку людини.

Існує доволі багато цікавих та продуктивних ігор, завдяки яким ваше дитя зможе серйозно розвинути не тільки свій активний словниковий запас, але й пам’ять та вміння концентруватись.

Я знаю

Ця гра починається саме з цих слів – «Я знаю…», після чого ведучій називає число та категорію предметів, наприклад «Я знаю шість овочів, це…». Дитина має повторити цю фразу та назвати, власне, шість різних овочів. Категорії предметів можуть бути абсолютно різними – одяг, квіти, казки, іграшки, солодощі тощо.

Одним словом

Ведучій називає ряд слів, а дитина має придумати одне слово, яке б об’єднало всі названі за якоюсь рисою. Наприклад «Ялинка, дуб, береза – дерева», «М’яч, лялька, ведмедик – іграшки», «Картопля, каша, яблуко – їжа» та інше.

Антоніми

Ведучій пропонує дитині трохи повередувати, та назвати всі предмети навпаки: велике – маленьким, солодке – гірким, темне – світлим, веселе – сумним і так далі.

Прикметники

Ведучій називає, з чого зроблений предмет, а дитина має назвати прикметник, що відповідає цьому іменнику. Наприклад «Зі шкіри – шкіряний, з паперу – паперовий, зі скла – скляний» та інше.

Що звучить однаково?

Ведучій називає декілька слів і пропонує дитині сказати, що в цих словах схоже – початок чи закінчення. Наприклад «Булка, будинок, бузок – однаковий початок «Бу», «Помідор, мухомор, світлофор – однакове закінчення «Ор».  Можна також запропонувати дитині згадати схожі за якоюсь з цих ознак слова.