Belle-Beauty-and-the-Beast

Любов до читання – міф чи реальність? Частина 2.

«Книжкові діти» – цей феномен, такий розповсюджений ще двадцять років тому, здається, вже канув в Лєту. Чи існують такі діти на разі та що робити, аби прищепити малечі любов до читання – продовжуємо розбиратися.

Як вже було зазначено –якщо батьки займаються власним розвитком, і дитина спостерігає це, якщо вона бачить, що тато і мама самі багато чим цікавляться, в тому числі читають, читання для них не напружена праця, а легке і приємне дозвілля –  діти підживлюються від цього емоційно.

Читання – це такий же процес, що і вербальне спілкування, тільки більш складний. Під час читання ми не просто засвоюємо слухові образи, але пов’язуємо слухові образи і зорово-буквені. І не дивно, що діти відмовляються читати. Те, що дається складно, робити не хочеться. Те, що легко, цікаво і приносить задоволення, приносить дитині якусь свою дитячу користь – позитивно закріплюється у свідомості. Тому марно говорити: «Це стане в нагоді, це корисно»  – такі ствердження аж ніяк не стимулюють малечу, доки вона сама не побачить реальної користі та задоволення від читання.

Ще один важливий момент, який стає на заваді любові до читання – ера комп’ютера та телевізора. Інформація дається і виходить в доволі примітивній та легкій формі. Такий спосіб сприйняття інформації – спосіб пасивний. Людині все і відразу надається в розжованому вигляді. Від неї не потрібно ніякого додаткового напруження. Мозок швидко навчається працювати на зниженій енерговитратності, щоб не перенапружуватися. А ось читання – це процес, під час якого людина задіє багато вищих психічних функцій.

Тож, підводячи підсумок, можна стверджувати: аби прищепити дитині любов до читання, батьки мають пам’ятати про наступні поради:

–         Читайте з народження. Так, малюк ще не розуміє слів, але вірші, які читає мама, кажуть немовляті про її близькість.

–         Зробіть читання грою. Привчаючи дитину до книги в ранньому дитинстві, майте на увазі, що діти почнуть читати, якщо будуть сприймати цей процес як гру.

–         Нехай літературу обирає дитина. Дозвольте дитині вибирати для читання ті книги, які їй цікаві. Кожна книга чимось корисна. Проза сприяє засвоєнню мовних навичок, а поезія – розвиває почуття ритму.

–         Створіть  правильне оточення. Якщо в дитини є хоча б один друг, що читає, ймовірність того, що вона зацікавиться читанням, набагато вище.

–         Читайте самі!

Бажаємо успіху та приємних літературних відкриттів Вам і вашій дитині!