73969819_2795685_73261612_F_10_SleepingBeaty_Birthday (1)

Навіщо потрібні казки? Частина 2.

Значення казок в процесі виховання важко переоцінити. Але як само казка впливає на психологічне формування дитини?

Варто відзначити, що казки впливають на формування мислення дитини, на його поведінку на протязі всього дитячого віку, починаючи з пелюшок. Спочатку діти вбирають інформацію про найпростіші цінності та поняття разом з материнськими піснями, віршами, приказками. Трохи пізніше, після двох років, починається справжнє виховання казкою. Існує кілька аспектів, які розкривають розвиваючий вплив казок.

Казки справедливо вважають найпотужнішим інструментом навчання дітей. Вся справа в тому, що вони дають так звані непрямі настанови. Діти мислять образами, їм набагато простіше уявити собі ситуацію з боку, де головними героями є казкові персонажі. Саме на прикладі героїв казок найкраще засвоюється важлива життєва інформація.

Окрім того, казки виховують позитивні якості – залучаючи дітей до кола неймовірних подій та захоплюючих пригод, казки сприяють засвоєнню найважливіших загальнолюдських і моральних цінностей. В них дуже яскраво даються різні протиставлення: хоробрість і боягузтво, багатство і бідність, працьовитість і лінь, кмітливість і дурість. Поступово, без тиску з боку дорослих діти вчяться відрізняти добро від зла, співпереживати позитивним героям, подумки проходити разом з ними через різні труднощі і випробування.

Ще один важливий момент полягає в тому, що казки допомагають вчасно побачити психологічні проблеми, адже казки здатні впливати на формування особистісних якостей. У ніжному дитячому віці психіка ще нестабільна, межа між добром і злом злегка розмита. Тому батькам необхідно прислухатися до своїх дітей і їх казковим переваг. Можливо, що улюблені і не улюблені дитиною персонажі вказують на емоційні проблеми малюка. В цьому випадку за допомогою тієї ж казки цілком можна трохи скорегувати розвиток дитячої психіки, направити її в мирне русло. Дуже важливо спільно обговорювати прочитане, звертати увагу дитини на якісь ключові моменти та роз’яснювати незрозуміле.